.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز خريد تضميني برنج پرمحصول از شاليكاران گلستاني

مدير‌كل شركت غله و خدمات بازرگاني گلستان گفت: اين شركت در سال زراعي 1389 همچون سنوات گذشته نسبت به خريد تضميني برنج پرمحصول شاليكاران گلستاني در 15 مركز اقدام مي‌كند.

به گزارش شمال نیوز  به نقل از روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان، سيدحميدرضا ميرآفتاب اظهار داشت: با توجه به مصوبات دولت مبني بر مباشرت خريد تضميني برنج پرمحصول شاليكاران در استان‌هاي شمالي توسط شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 در استان‌هاي گلستان و مازندران در هفته گذشته كميته هماهنگي خريد برنج با حضور وزير بازرگاني و معاونان وي، مجمع نمايندگان سه استان شمالي و ديگر مسئولان مرتبط در استانداري مازندران براي تبيين راهكارهاي مناسب و تسهيل در امر خريد برنج از كشاورزان عزيز تشكيل شد كه در آن جلسه مصوباتي نيز اتخاذ شد.
وي ادامه داد: از جمله مصوباتي كه در اين جلسه در زمينه خريد تضميني برنج مصوب شد را مي‌توان به امكان افزايش نرخ‌هاي مصوب ابلاغي از سوي دولت و نيز افزايش تعداد مراكز خريد در اين استان‌ها اشاره كرد كه اطلاعات تكميلي مرتبط با استان گلستان در چگونگي برداشت محصول برنج به اطلاع عموم مي‌رسد.
وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته برنج پرمحصول با قيمتي بين 950 تا يك‌هزار و 250 تومان خريداري مي‌شد كه اين نرخ‌ها با رعايت جدول پاكي برنج و به نوع آنها نيز متفاوت بوده است.
ميرآفتاب در خصوص افزايش تعداد مراكز خريد براي خريد تضميني برنج در گلستان افزود: امسال با تمهيداتي كه انديشيده شده است و با هماهنگي شده با سازمان تعاوني روستايي متناسب با ميزان، تنوع و زمان برداشت برنج درصدد افزايش مراكز خريد بوده كه بر اساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده در حال حاضر امكان راه‌اندازي 15 مركز خريد وجود دارد كه اين ميزان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش داشته است.
وي گفت: سازمان تعاون روستايي استان گلستان نيز در زمينه خريد تضميني برنج با شركت غله گلستان نهايت همكاري لازم را دارد.
ميرآفتاب در پاسخ به اين سؤال كه در سال زراعي جاري برنج پرمحصول شاليكاران گلستاني به چه شكل خريداري مي‌شود، گفت: امسال با تصميمات اتخاذ شده در كميته هماهنگي خريد و در راستاي ايجاد رفاه براي شاليكاران، خريد به دو صورت مستقيم از شاليكاران و غيرمستقيم از مراكز شاليكوبي صورت مي‌گيرد.
مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان يادآور شد: پيش‌بيني مي‌شود با توجه به شرايط خاص توليد برنج پرمحصول در استان گلستان در سال زراعي جاري بالغ بر 7 هزار تن برنج پرمحصول از شاليكاران گلستاني خريداري شود.
شركت غله و خدمات بازرگاني گلستاني در سال زراعي گذشته ميزان 3 هزار و 500 تن برنج از شاليگاران گلستاني خريداري كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.